FAQ - Huren
Vragen over het huren van een auto bij Adrem
Heb je een vraag over het huren van een auto of busje bij Adrem Limburg? Die hebben we misschien al beantwoord! Bekijk hieronder onze veelgestelde vragen over huren. Staat jouw vraag hier niet tussen? Kijk dan op onze andere FAQ pagina's of neem contact met ons op.
Als je bij Adrem een auto huurt, vragen wij om twee legitimatiebewijzen. Een rijbewijs is er daar 1 van. Het tweede mag een paspoort zijn of een Europese identiteitskaart. Verder hebben wij een adreslegitimatie nodig: een recente loonstrook, een bankafschrift of een telefoonrekening (maximaal 4 weken oud).
Als je bij Adrem een auto huurt, vragen wij bij het ophalen een borg. De borg is minimaal € 250. Bij alle voertuigen kan de borg met PIN of met creditcard betaald worden.
Bij de bevestiging van je reservering krijg je te horen hoe hoog de borg voor je auto en huurperiode is.
Bij het inleveren van de auto wordt de betaalde borg met de huur verrekend. Meestal krijg je dus geld terug.
- Heb je de borg met PIN betaald krijg je de borg per bank retour.
- Als je de borg met een creditcard betaalde, kun je de huur met de creditcard betalen, of per PIN.
- Het terugstorten van de borg naar je bankrekening gebeurt binnen 3 werkdagen.
Ja, dat kan zeker. Je kunt de auto in de straat parkeren (houd wel rekening met inritten en omwonenden!) en de sleutel in de daarvoor bestemde beveiligde sleutelbox deponeren. De volgende ochtend wordt de auto door ons gecontroleerd. Wij benadrukken dat je tot dat moment verantwoordelijk bent!
Iedereen met een geldig rijbewijs mag de door jou gehuurde auto besturen. Daarvoor vragen wij geen bijdrage. Wel vragen we je een kopie van de rijbewijzen van de andere chauffeurs vooraf aan ons door te geven. Als wij niet van alle bestuurders een kopie hebben, is de huurauto niet altijd verzekerd! Houd er rekening mee dat de auto onder jouw verantwoordelijkheid gehuurd is. Voor overtredingen en dergelijke blijf je als eerste bestuurder aansprakelijk.
De auto’s zijn voorzien van een WA- en een cascoverzekering binnen het dekkingsgebied van de groene kaart. Maximale WA-dekking is € 2.500.000 per gebeurtenis.
- Een dag is van 09:00 uur tot de volgende ochtend 09:00 uur
- Een weekend is van zaterdag 08:00 uur tot maandag 09:00 uur
- Een dagdeel (alleen van maandag t/m vrijdag) is van 09.00 uur – 13.00 uur of 13:00 uur – 17:00 uur
- Een dagdeel (alleen op zaterdag) is van 08.00 uur – 12.00 uur of 12:30 uur – 16:30 uur
- Een avond (alleen van maandag t/m vrijdag) is van 17.00 uur – 09.00 uur (van maandag t/m vrijdag)
- Een week is 7 dagen en kan elke dag om 09.00 uur beginnen
- Een zaterdag is van 8:00 – 16:30
- Een zondag is van zaterdagmiddag 16:30 tot maandag 9:00
Om te checken of een bepaalde auto of bus beschikbaar is, kun je het beste even bellen: 043-3521100. Je kunt ook een mail sturen, maar dan hoor je pas later of het voertuig van jouw keuze beschikbaar is.
In elke categorie zitten een aantal verschillende merken en type auto’s. Binnen een categorie is er dus nog keuze. Wij kunnen alleen niet altijd garanderen dat de auto van je keuze beschikbaar is. De categorie die je reserveert, is voor ons het belangrijkste.
Indien gewenst, kunnen wij een auto of bestelbus op locatie afleveren en na afloop van de huur weer ophalen. De kosten van bezorgen of ophalen spreken we van te voren af.
Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op. Met plezier beantwoorden wij je vragen!