Huren

Als je bij Adrem een auto huurt, vragen wij om twee legitimatiebewijzen. Een rijbewijs is er daar 1 van. De tweede mag een paspoort zijn of een Europese identiteitskaart. Verder hebben wij een adreslegitimatie nodig in de vorm van een recente loonstrook, een bankafschrift of een telefoonrekening (maximaal 4 weken oud). Voor verhuur vanaf de middenklasse (categorie C) heb je een creditcard nodig.

Als je bij Adrem een auto huurt, vragen wij bij het ophalen een borg. De borg is minimaal € 250.

  • Bij kleine auto’s (categorie A) en bij bestelbussen en personenbussen kan de borg contant, met PIN, en met creditcard betaald worden.
  • Bij auto’s vanaf categorie B alleen met PIN of creditcard.
  • Bij auto’s vanaf categorie C alleen met creditcard.

Bij de bevestiging van je reservering krijg je altijd te horen hoe hoog de borg voor je auto en huurperiode is.

Bij het inleveren van de auto wordt de betaalde borg met de huur verrekend. Meestal krijg je dus geld terug.

  • Wanneer je de borg contant heeft betaald, krijg je de borg ook contant weer terug, of teruggestort op je bankrekening.
  • Heb je met PIN betaald, kun je ook kiezen: contant of per bank retour.
  • Als je de borg met een creditcard betaalde, kun je de huur ook met de creditcard betalen, of per PIN of contant.
  • Het terugstorten van de borg naar je bankrekening gebeurt binnen 3 werkdagen.

Ja, dat kan zeker. Je kunt de auto in de straat parkeren (houd wel rekening met inritten en omwonenden!) en de sleutel in de daarvoor bestemde beveiligde sleutelbox deponeren. De volgende ochtend wordt de auto door ons gecontroleerd. Wij benadrukken dat je tot dat moment verantwoordelijk bent!

Iedereen met een geldig rijbewijs mag de door jou gehuurde auto besturen. Daarvoor vragen wij geen bijdrage. Wel vragen we je een kopie van de rijbewijzen van de andere chauffeurs vooraf aan ons door te geven. Als wij niet van alle bestuurders een kopie hebben, is de huurauto niet altijd verzekerd! Houd er rekening mee dat de auto onder jouw verantwoordelijkheid gehuurd is. Voor overtredingen en dergelijke blijf je als eerste bestuurder aansprakelijk.

De auto’s zijn voorzien van een WA- en een cascoverzekering binnen het dekkingsgebied van de groene kaart. Maximale WA-dekking is € 2.500.000 per gebeurtenis.

  • Een dag is van 08:00 uur tot de volgende ochtend 08:00 uur
  • Een weekend is van zaterdag 08:00 uur tot maandag 08:00 uur
  • Een dagdeel (alleen van maandag t/m vrijdag) is van 08.00 uur – 12.00 uur of 12.30 uur – 16.30 uur
  • Een avond (alleen van maandag t/m vrijdag) is van 17.00 uur – 08.00 uur (van maandag t/m vrijdag)
  • Een week is 7 dagen en kan op elke dag om 09.00 uur beginnen
  • Een zaterdag is van 8:00 – 16:30
  • Een zondag is van zaterdagmiddag 17:00 tot maandag 9:00

Om te checken of een bepaalde auto of bus beschikbaar is, kun je het beste even bellen: 043-3521100. Je kunt ook een mail sturen, maar dan hoor je pas later of het voertuig van jouw keuze beschikbaar is.

In elke categorie zitten een aantal verschillende merken en type auto’s. Binnen een categorie is er dus nog keuze. Wij kunnen alleen niet altijd garanderen dat de auto van je keuze beschikbaar is. De categorie die je reserveert, is voor ons het belangrijkste.

Indien gewenst, kunnen wij een auto of bestelbus op locatie afleveren en na afloop van de huur weer ophalen. De kosten van bezorgen of ophalen spreken we van te voren af.

Naam, adres, telefoon, email en de gegevens die op het rijbewijs staan (nummer, afgiftedatum, afgifteplaats, soort rijbewijs, geboortedatum en -plaats)

Als je van plan bent om vaker te huren, kun je dat aanvragen. De eerste keer huren is altijd met borg.

Meestal wel. De dag van te voren kun je ons bellen of de auto of bestelbus al beschikbaar is.

Voor een auto of een bestelbus door de week is een paar dagen van te voren genoeg. Bestelbussen in het weekend kun je het beste minimaal 1 week van te voren bestellen.

Wij leveren geen chauffeurs.

Zolang de vraag naar maatwerk over een auto of bestelbus huren gaat, leveren wij zeker maatwerk. Verschillende voertuigen tegelijk huren, of allemaal dezelfde kleur? Wij proberen zo goed mogelijk aan je wensen tegemoet te komen.

Wij zijn 6 dagen per week open. Op zondag niet. Maar je kunt wel op zondag een auto of bestelbus huren. Deze kun je dan op zaterdagmiddag ophalen en op maandagochtend weer inleveren. Wij berekenen hiervoor het normale dagtarief van 1 dag.

Geen probleem! Je kunt zonder creditcard zowel personenauto’s (categorie A en B) als bestelbussen huren.

Via Snappcar huur je van een andere particulier een (vaak oudere) auto. Omdat de verhurende particulier daar niet van hoeft te leven, zal die auto waarschijnlijk goedkoper zijn dan wanneer je bij Adrem een auto huurt. Wij vinden het mooi dat je kunt kiezen: een nieuwe auto huren bij een professioneel autoverhuurbedrijf, of goedkoper bij een particulier.
Bij Blablacar rijd je met iemand mee die met zijn of haar auto dezelfde kant op moet. Je hebt daarmee minder vrijheid dan zelf een auto huren, maar je bespaart wel kosten en het milieu.

Als wij van de verzekeringsmaatschappij een bevestiging met een toestemmingsnummer ontvangen vinden wij het prima om de factuur daarheen te sturen.

Dat hangt vooral af van het aantal kilometers dat je gaat rijden, en in welke auto. Gemiddeld kun je voor 500 euro zeker 2 weken een auto huren.

Geen probleem! Wel even van te voren melden, dan weten wij waar we het voertuig terug kunnen verwachten.

Schades aan een tegenpartij zijn verzekerd (afgezien van het eigen risico dat de huurder zelf draagt). Schades aan het huurvoertuig zijn ook verzekerd, ook met een eigen risico.

Geen enkel probleem om je fiets bij ons te stallen. Houd alleen wel rekening met onze openingstijden – je kunt de fiets alleen tijdens openingstijden weer komen ophalen.

Buiten onze openingstijden zijn wij op een nood telefoonnummer bereikbaar. Als je ons normale nummer belt (043-3521100), hoor je welk nummer je kunt bellen.

Als je maandag al weg moet voordat wij open zijn, kun je (bij genoeg beschikbaarheid) de auto op zaterdagavond komen ophalen. In een dergelijk geval hoef je niet voor zondag te betalen.

Wij proberen iedereen zo goed mogelijk te helpen en als een tevreden klant weer terug te laten komen. Dat lukt jammer genoeg niet altijd. Soms omdat wij zelf fouten maken, soms omdat een klant echt niet tevreden te krijgen is.

Geen enkel probleem om de auto van te voren te komen bekijken. Bel wel even van te voren om er zeker van te zijn dat de te bekijken auto ook op de vestiging staat.

Al onze auto’s en bestelbussen (ook de grootste) kun je met een normaal B-rijbewijs besturen.

Voor alle voertuigen moet je minimaal 1 jaar in het bezit zijn van een geldig rijbewijs.

Voor alle voertuigen is de minimumleeftijd 21 jaar.

Geen enkel probleem om met een buitenlands rijbewijs bij ons te huren. Als er geen latijnse tekens op het rijbewijs staan (bijvoorbeeld chinees, cyrillisch, arabisch), hebben wij een internationaal rijbewijs nodig om een huurovereenkomst te kunnen maken.

Wij hanteren 5 betaalmethoden:

  • contant
  • per PIN
  • per creditcard
  • op rekening (alleen voor bedrijven)
  • via automatische incasso (alleen voor lease)

Onze verzekeringsmaatschappij verlangt van ons dat wij bij elke huur het rijbewijs checken, ook als je al vaker hebt gehuurd. Als je het rijbewijs thuis hebt laten liggen, zul je dat toch even op moeten halen. Als het rijbewijs kwijt is, kunnen we je alleen een auto meegeven met een recente aangifte bij de politie van het kwijtraken van je rijbewijs.

Dat kan gebeuren. Wij proberen binnengekomen boetes te bezwaren door de boete met de huurovereenkomst terug te sturen naar de bekeurende instantie. Zij sturen de boete vervolgens op jouw naam naar jouw adres. Daardoor kun je zelf eventueel bezwaar aantekenen of de boete betalen. Bij langer huren kunnen wij geen bezwaar indienen, en sturen wij je een factuur van de boete. Meer informatie over boetes kun je hier vinden: Wat doen we met een parkeerboete, snelheidsboete en andere bekeuringen?

Wij hechten bijzonder aan je privacy. Lees gerust ons privacy policy. Van het rijbewijs maken wij geen kopie, maar wij nemen de gegevens over. Lees hier meer over in: Rijbewijs scannen, mag dat? Als je de borg per creditcard autorisatie betaalt, nemen wij alleen het creditcard nummer over en niet de CVC code. Het nummer hebben wij nodig om de autorisatie ongedaan te maken.

Dat kan op verschillende manieren:

Tarieven

Jazeker: kijk maar op huren.nl. Daar staan verschillende verhuurbedrijven onder elkaar.

Het eigen risico verschilt per categorie:

  • A tm C: eigen risico € 1000, voor € 6,50 per dag* afkoopbaar tot € 250
  • O tm U: eigen risico € 1250, voor € 9,50 per dag* afkoopbaar tot € 450
  • V en W: eigen risico € 1500, voor € 12,50 per dag* afkoopbaar tot € 750

* Tarieven voor afkoop eigen risico zijn exclusief BTW

Bij Adrem krijg je bewust geen kilometers vrij. Dat lijkt niet aardig, maar dat vinden wij eerlijker. Als je maar 40 km moet rijden, heb je niets aan 100 km vrij. Daarom betaal je bij Adrem altijd per kilometer, behalve als je ver moet rijden (meer dan 500 km per dag). Dan kun je kiezen voor het tarief met onbeperkte kilometers.

Onze tarieven zijn scherp en kunnen bijna niet goedkoper. Als je heel veel huurt, willen wij dat natuurlijk best belonen. De drempel voor korting begint bij een huurbedrag boven € 5.000,-.

Omdat wij vooral zakelijk verhuren, staan de tarieven exclusief BTW op onze site. Maar als particulier ben je natuurlijk ook van harte welkom om een auto of bestelbus te huren! Daarom rekenen we met plezier voor je uit, hoeveel de totale huurkosten van je auto of bestelbus zullen zijn. Je kunt dat altijd via onze site of per telefoon opvragen.

De borg is afhankelijk van de categorie die je huurt, en hoe lang je huurt. Bij de bevestiging van de reservering staat hoeveel de borg is en hoe die betaald kan worden.

Jouw borg is niet ons geld. Na het huren krijg je die daarom zo snel mogelijk terug: contant direct, teruggestort op je bankrekening binnen 3 werkdagen.

Les 1 bij economie: als de vraag toeneemt stijgt de prijs. Daarom is een vakantiewoning bij Centerparcs in de zomervakantie duurder dan midden in januari. Omdat veel mensen op zaterdag willen verhuizen, betalen zij meer voor een bestelbus dan degenen die door de week of op zondag een bus huren.

Omdat wij dat eerlijker vinden dan iedereen voor 100 km te laten betalen. Niet iedereen moet 100 km per dag rijden, dus waarom zou iemand die 25 km per dag rijdt wel voor 100 km moeten betalen?

Alle auto’s in Nederland zijn verplicht verzekerd. Onze huurauto’s dus ook. De verzekering per dag is daarom verplicht.

Als je de auto voor inleveren zelf aftankt, komen er geen tankkosten bij de huur. Als je dat achterwege laat, tanken wij de auto of bestelbus voor je af, maar in dat geval komen er wel extra tankkosten op de factuur.

Het eerlijkste tarief is betalen voor de periode en het aantal kilometers dat je moet rijden. Voor mensen die heel veel moeten rijden kan dat bedrag aardig oplopen. Daarom hebben wij ook een tarief met onbeperkte kilometers.

Annuleren is altijd gratis bij Adrem. Wel ontvangen wij graag even een bericht van een annulering. Als je een auto of bestelbus hebt gereserveerd en je komt deze niet ophalen, berekenen wij een no-show fee.

Altijd uit 3 componenten:

  • huur
  • verzekering
  • kilometertarief of bedrag voor de onbeperkte kilometers

Over het totaal wordt de BTW berekend.

Onze bodemprijzen zijn de tarieven zoals die op de site vermeld staan. Voor deze tarieven kun je voordelig een auto of bestelbus huren. Wanneer je heel veel gaat huren (voor bedragen boven € 5.000,-), kunnen we om de tafel gaan zitten om over korting te praten.

De borg is afhankelijk voor de categorie en het aantal dagen dat je een auto of bestelbus huurt. De borg is minimaal € 250. Bij het reserveren vertellen wij altijd hoe hoog de borg is.

Als je dat wilt, kunnen wij het restant van de borg terugstorten naar je bankrekening. Als je dat liever wilt, kun je het restant ook contant terugkrijgen.

Wij adverteren met basishuurprijzen. Hier komt altijd de verzekering, de kilometerprijs en de BTW nog bij. Bezoek onze site of bel voor de all-in prijs van jouw huurperiode en de te rijden afstand.

Liefst zo min mogelijk. Alle kleine lettertjes staan onderaan op iedere pagina van onze website.

Na het huren kun je het restant van de borg direct contant terugkrijgen (als wij voldoende contant geld in huis hebben), of we storten het restant binnen 3 werkdagen terug op je bankrekening.

Dat kan komen omdat je meer kilometers hebt gereden dan verwacht, of omdat je extra verzekeringen hebt afgesloten.

Het kan voorkomen dat de vorige huurder de huurauto niet (helemaal) heeft volgetankt. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat jij daarvoor betaalt. Daarom kun je het tankbonnetje aan ons laten zien. Wij rekenen dan uit hoeveel brandstof je eigenlijk had moeten tanken, en betalen wij je het verschil weer terug.

Wagenpark

Als je niet veel spullen hebt kan een aanhanger een voordelige keuze zijn. Met een busje weet je zeker dat je spullen droog en veilig verhuisd worden.

Niet standaard, maar wij hebben een aantal navigatiesystemen te huur. Vraag dit gerust na bij het reserveren. Zijn de navigatiesystemen op? Dan maken we graag een afdruk voor je met de routebeschrijving!

Alle voertuigen die verhuurd worden zijn schoon en representatief. Maar als je onder representatief alleen grote Mercedessen en BMW’s verstaat, kun je beter een ander autoverhuurbedrijf  kiezen.

Al onze voertuigen hebben de volgende accessoires:

  • autoradio
  • stuurbekrachtiging
  • minimaal 2 stoelen
  • motor
  • stuur
  • minimaal 4 wielen
  • ruiten

Sommige voertuigen hebben meer accessoires, dit is afhankelijk van de categorie en het type voertuig. Informeer gerust voor het huren bij één van onze vestigingen.

Het verbruik hangt af van een aantal factoren:
Eerst van welke auto je rijdt, maar ook hoe snel je optrekt en remt, hoeveel lading je meeneemt en welke brandstof de auto gebruikt. Als je wilt weten hoeveel de door jou gehuurde auto gebruikt, neem dan gerust contact met ons op. Van iedere auto weten wij (bij benadering) het verbruik.

Wij hebben een zusterbedrijf in België. Over en weer worden regelmatig voertuigen uitgewisseld.

Vrijwel al onze bestelbussen hebben reclame. Enerzijds vanwege herkenbaarheid, maar ook omdat dit het risico op graffiti drastisch vermindert. Er zijn een paar bestelbussen zonder reclame. Geef bij het reserveren gerust aan dat je hier gebruik van wilt maken.
Op onze personenauto’s en personenbussen zit nooit reclame.

Rijden

Kom je om wat voor reden dan ook in de problemen, dan kun je bellen met +31 43 352 11 00. Dit nummer staat ook vermeld op je sleutelhanger. Vergeet bij een ongeval niet het schadeformulier in te vullen. Een exemplaar ligt in het dashboardkastje, samen met een kaart met telefoonnummers van verschillende hulpinstanties.

Voordat de huurtermijn is afgelopen moet je bij de Adrem-vestiging waar je de auto gehuurd hebt informeren of dit mogelijk is. Zo ja, dan moet je langs een Adrem-vestiging te gaan om de borg te verhogen met de kosten van de extra huurdagen.

Bekeuringen die tijdens de huurperiode vallen, worden doorgefactureerd. Het bedrag van de bekeuring wordt vermeerderd met € 12,50 administratiekosten. Bekeuringen waartegen wij bezwaar kunnen aantekenen, worden zonder extra administratiekosten op jouw naam naar je huisadres gestuurd.

Bij Adrem kun je jouw voorkeur voor een bepaald autotype aangeven. Wij garanderen echter nooit dat deze auto beschikbaar is. Reserveringen zijn alleen mogelijk op autoklasse. Wij doen ons uiterste best om jouw voorkeursauto voor je in te zetten.

Geen probleem! We moeten alleen wel van elke bestuurder het rijbewijs eerst zien. Dit is een eis van de verzekeringsmaatschappij.

Als je schade rijdt zullen wij eerst proberen om de tegenpartij aansprakelijk te stellen. Als er geen tegenpartij is, of als die onbekend is, betaalt Adrem de schade. Behalve het eigen risico waar de huurder verantwoordelijk voor is. Meer informatie kun je hier vinden: huurauto verzekering

Ja graag! Als je een auto of bestelbus huurt, krijg je die volgetankt mee. Dan is het voor de volgende huurder ook fijn om een volgetankte auto mee te krijgen. Meer informatie: huurauto aftanken

Onze meeste auto’s zijn nieuw. Dat betekent dat zij nog onder garantie van de autofabrikant vallen. Mocht je met pech komen te staan, ligt in de auto informatie hoe je een hulpdienst kan bereiken. Meer informatie: pech onderweg

In al onze vestigingen kan het terugbrengen van een huurauto of bestelbus 24 uur per dag. Bij het ophalen laten we je de sleutelkluis zien waar de sleutel ingegooid kan worden.

Bij Adrem betaal je alleen voor de daadwerkelijke huurdagen. Als je een auto eerder inlevert, betaal je daarom alleen voor de huurdagen waarop je een auto hebt gehad. Als je een auto langer huurt, loopt het huurtarief daarmee onder dezelfde voorwaarden door.

Als je de huur wilt verlengen moet je altijd even contact (of bel 043-3521100) met ons opnemen om te vragen of dat mogelijk is – de auto kan ook al aan iemand anders beloofd zijn. In principe loopt de huur gewoon door bij verlengen. Als je geen contact opneemt en je blijft gewoon in de auto rijden, kunnen wij een boete berekenen voor iedere dag dat je zonder toestemming tot verlengen in de auto blijft rijden.

Als je iets bent vergeten in een huurauto, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Als de auto nog niet verhuurd is, kunnen wij de vergeten spullen er zo snel mogelijk uithalen. Als de auto al wel is verhuurd, nemen wij contact op met de nieuwe huurder. Wij zullen ervoor zorgen dat je de spullen zo snel mogelijk weer terug krijgt. Het is natuurlijk beter om niets in de huurauto achter te laten bij het inleveren.

Zakelijk

Als je bedrijf veel en vaak auto’s en/of bestelbussen nodig heeft en bij Adrem huurt, kunnen we een afspraak maken dat het personeel dezelfde korting krijgt als het bedrijf.

Als je een auto least, moet er altijd bijtelling worden betaald over de periode dat je de auto van je werkgever ter beschikking hebt. De bijtelling wordt berekend op basis van de cataloguswaarde van de auto. Deze staat op de huurovereenkomst vermeld.

Binnen de EU kunnen goederen met verlegging van de BTW verhandeld worden. Als je een huurauto bij ons koopt, zal dat dus zonder BTW zijn. Dit geldt niet voor diensten, zoals autohuur. Over diensten wordt altijd BTW berekend, die je bij de Belgische fiscus terug kunt vorderen.

Onze reputatie is belangrijk voor ons. Daarom nodigen wij alle klanten uit om na het huren een beoordeling over ons te schrijven. Dit wordt verzorgd door het onafhankelijke bedrijf Kiyoh: Klantbeoordelingen Adrem Limburg

Wij zijn er trots op dat wij veel zakelijke klanten aan vervoer kunnen helpen. Veel klanten hebben een beoordeling geschreven op Kiyoh.

Er is geen onderscheid tussen zakelijke en particuliere tarieven. Wel kunnen grootverbruikers korting krijgen (bij meer dan EUR 5.000,- huren)

Als wij eraan kunnen meehelpen dat de Belastingdienst meebetaalt aan jouw huur, dan doen wij dat graag! Geen enkel probleem dus om op je bedrijfsnaam te huren. Wel hebben wij dan nog steeds een geldig rijbewijs en ID-kaart of paspoort nodig.

Shortlease

Een shortleasecontract is altijd minimaal 30 dagen. Na deze periode kun je de auto op elk moment weer inleveren. Je betaalt dan alleen nog steeds het gunstige shortleasetarief tot de dag dat je de auto weer inlevert.

Dit is afhankelijk van het type auto en het kilometrage dat je in de auto denkt te gaan rijden, maar altijd minimaal € 1000,-.  Informeer gerust bij één van onze vestigingen welke borg je bij het afhalen van de auto zou moeten voldoen.

Jazeker. Als je een kleine personenauto huurt en je hebt in de zomervakantie een stationcar nodig, kun je tegen dezelfde gunstige condities de auto (tijdelijk) wisselen.

Als bedrijf een inschrijving van de Kamer van Koophandel en een machtiging automatische incasso voor de betaling van de maandtermijnen. Als particulier uiteraard de legitimatie die wij ook bij de dagverhuur vragen. Daarnaast vragen wij een adreslegitimatie en eveneens een machtiging automatische incasso.

Is je vraag beantwoord?

Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op. Met plezier beantwoorden wij je vragen!