FAQ - Rijden

Vragen over het rijden van een auto van Adrem

Heb je een vraag over het rijden van een auto of busje van Adrem Limburg?  Die hebben we misschien al beantwoord! Bekijk hieronder onze veelgestelde vragen over rijden. Staat jouw vraag hier niet tussen? Kijk dan op onze andere FAQ pagina's of neem contact met ons op.

Kom je om wat voor reden dan ook in de problemen, dan kun je bellen met +31 43 352 11 00. Dit nummer staat ook vermeld op je sleutelhanger. Vergeet bij een ongeval niet het schadeformulier in te vullen. Een exemplaar ligt in het dashboardkastje, samen met een kaart met telefoonnummers van verschillende hulpinstanties.

 

Voordat de huurtermijn is afgelopen moet je bij de Adrem-vestiging waar je de auto gehuurd hebt informeren of dit mogelijk is. Zo ja, dan moet je langs een Adrem-vestiging te gaan om de borg te verhogen met de kosten van de extra huurdagen.

Bekeuringen die tijdens de huurperiode vallen, worden doorgefactureerd. Het bedrag van de bekeuring wordt vermeerderd met € 18,15 administratiekosten.

Bekeuringen waartegen wij bezwaar kunnen aantekenen, worden op jouw naam naar je huisadres gestuurd. In dat geval krijg je een aparte factuur met € 18,15 administratiekosten.

Bij Adrem kun je jouw voorkeur voor een bepaald autotype aangeven. Wij garanderen echter nooit dat deze auto beschikbaar is. Reserveringen zijn alleen mogelijk op autoklasse. Wij doen ons uiterste best om jouw voorkeursauto voor je in te zetten.

Geen probleem! We moeten alleen wel van elke bestuurder het rijbewijs eerst zien. Dit is een eis van de verzekeringsmaatschappij.

 

Als je schade rijdt zullen wij eerst proberen om de tegenpartij aansprakelijk te stellen. Als er geen tegenpartij is, of als die onbekend is, betaalt Adrem de schade. Behalve het eigen risico waar de huurder verantwoordelijk voor is. Meer informatie kun je hier vinden: huurauto verzekering

Ja graag! Als je een auto of bestelbus huurt, krijg je die volgetankt mee. Dan is het voor de volgende huurder ook fijn om een volgetankte auto mee te krijgen. Meer informatie: huurauto aftanken

Onze meeste auto’s zijn nieuw. Dat betekent dat zij nog onder garantie van de autofabrikant vallen. Mocht je met pech komen te staan, ligt in de auto informatie hoe je een hulpdienst kan bereiken. Meer informatie: pech onderweg

 

In al onze vestigingen kan het terugbrengen van een huurauto of bestelbus 24 uur per dag. Bij het ophalen laten we je de sleutelkluis zien waar de sleutel ingegooid kan worden.

 

Bij Adrem betaal je alleen voor de daadwerkelijke huurdagen. Als je een auto eerder inlevert, betaal je daarom alleen voor de huurdagen waarop je een auto hebt gehad. Als je een auto langer huurt, loopt het huurtarief daarmee onder dezelfde voorwaarden door.

 

Als je de huur wilt verlengen moet je altijd even contact (of bel 043-3521100) met ons opnemen om te vragen of dat mogelijk is – de auto kan ook al aan iemand anders beloofd zijn. In principe loopt de huur gewoon door bij verlengen. Als je geen contact opneemt en je blijft gewoon in de auto rijden, kunnen wij een boete berekenen voor iedere dag dat je zonder toestemming tot verlengen in de auto blijft rijden.

Als je iets bent vergeten in een huurauto, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Als de auto nog niet verhuurd is, kunnen wij de vergeten spullen er zo snel mogelijk uithalen. Als de auto al wel is verhuurd, nemen wij contact op met de nieuwe huurder. Wij zullen ervoor zorgen dat je de spullen zo snel mogelijk weer terug krijgt. Het is natuurlijk beter om niets in de huurauto achter te laten bij het inleveren.

 

Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op. Met plezier beantwoorden wij je vragen!