Rijden

In je huurauto

Omdat je een auto hebt gereserveerd bij Adrem Autoverhuur staat hier informatie over je gereserveerde huurauto. Deze informatie bestaat uit 4 onderdelen:

  1. Het ophalen van je huurauto
  2. De verzekering van je huurauto
  3. Het rijden in je auto (dit artikel)
  4. Het terugbrengen van je huurauto

Rijden in je huurauto

Rijden in een huurauto.

Is dat lastig?

Ach, alles went.

Als je de auto bij ons komt ophalen, zullen we rustig uitleggen hoe alles werkt.

Behalve als je haast hebt. Dan zorgen we dat je snel weg kunt.

Nog vergeten

Het vorige artikel ging over de verzekering van je huurauto.

Maar ik ben iets vergeten te vertellen.

Over schade. Sorry!

Twee bijzondere gevallen van schade zijn interieurschade en opzetschade.

Interieurschade ontstaat wanneer je je voeten tegen het dashboard zet, of wanneer je een bijtgrage hond in de auto laat zitten en zijn gang laat gaan. Huisdieren zijn al niet toegestaan in onze huurauto's, maar als er schade ontstaat aan het interieur valt deze schade niet onder het eigen risico en zal deze schade helemaal betaald moeten worden.

Opzetschade wordt veroorzaakt als je de gehuurde auto met opzet tegen een andere auto laat aanrijden, om zo te proberen de schade aan de andere auto door onze verzekeringsmaatschappij te laten vergoeden. Wie doet dat nou? Ik wil je natuurlijk niet op slechte ideeën brengen 😉 Misschien helpt het om te weten dat je bij opzetschade de schade aan onze auto plus de schade aan de auto van de tegenpartij plus een boete moet betalen. Verder zal je als fraudeur worden opgenomen en een database van alle verzekeraars...

Bekeuring

Privé weten we het wel: bekeuringen smijten we het liefst de prullenbak in. Maar wat gebeurt er als je met je auto een bekeuring krijgt?

Daar heb ik een artikel over geschreven. Je kunt dat hier vinden: Wat doen we met een bekeuring?

Langer huren

Als je de auto langer wilt houden, is dat meestal geen probleem. Het is wel de bedoeling dat je ons dat laat weten. Het makkelijkst is als je ons tijdens kantoortijden (van maandag tot en met zaterdag van 9:00 - 17:00) even belt: 043-3521100. Je hoort dan direct of het nodig is om langs te komen om eventueel de borg aan te vullen. Een mail sturen naar info@ad-rem.nl mag natuurlijk ook.


Volgend artikel: Terugbrengen van je auto