Wat doen we met een parkeerboete, snelheidsboete en andere bekeuringen?

Privé weten we het wel, dan smijten we ze het liefst gelijk de prullenbak in. Maar wat doet Adrem Autoverhuur wanneer jij de wet hebt overtreden en wij daarvan de boete krijgen?

Met je huurauto op de bon geslingerd

Je kent het vast wel: je bent net iets te laat terug bij je auto en de parkeerwachter staat een bon uit te schrijven. Je riep ‘m nog, maar eenmaal bij de auto zat de bon al onder je ruitenwisser. Wachten even, niet jouw ruitenwisser, maar onze ruitenwisser. Sommige gemeenten of landen werken niet met bonnen en ben je je van kwaad bewust. Een paar weken later ontvangt Adrem echter de bekeuring.

Betaalt Adrem de boete?

Kort en krachtig: nee. Wij zijn trots op onze klantvriendelijkheid en serviceniveau, maar er zijn grenzen. Wat doen we wel? Aan de hand van de gegevens op de bekeuring, zoeken we wie de huurder op de betreffende datum is geweest. Vervolgens dient Adrem een bezwaar in bij de boete-instantie en levert daarbij de gegevens van de huurder aan.

Geflitst in het buitenland

Als je met je huurauto in het buitenland geflitst bent, reken dan niet op een meevaller. Nederland heeft momenteel met in elk geval de EU-landen een boeteverdrag. Wij ontvangen dus ook boetes uit bijvoorbeeld Duitsland, België, Frankrijk, Zwitserland en Luxemburg.

Geen zin in onaangename verrassingen?

Voorkom boetes door je goed te (laten) informeren over parkeren, snelheden en andere regels, zéker als je in het buitenland bent. Je geeft je geld liever aan andere zaken uit, toch?

Meer hierover weten?

Adrem helpt je graag op weg! Stel je vraag hieronder of neem contact met ons op.

 

Laat een bericht achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.