10 afspraken bij de tandarts
Toen ik net studeerde, bleef ik de tandarts bij mijn ouders bezoeken.
Die tandarts was een wat oudere man, bij wie ik vele angsten overwonnen heb.
Ik ruik nog altijd de geur van zijn wachtkamer, waar ik als klein jongetje bibberend op mijn beurt zat te wachten. Hopend dat ik dit keer geen gaatjes zou hebben.
De tandarts kon mij geen groter plezier doen dan aan het einde van de controle brommen: ‘alles in orde hoor!’
Zo ging het jammer genoeg niet altijd. Regelmatig ontdekte hij een plekje op een kiesje. Dan moest er geboord, gemarteld, gespoeld en gevuld worden.
Gelukkig ik heb de oude man zijn martelpraktijken uit mijn jeugd al lang vergeven.
Op een dag ging de oude tandarts met pensioen.
Zijn vervanger was een perfectionist. Tijdens mijn eerste afspraak was zijn conclusie snel getrokken: ‘er is veel achterstallig onderhoud aan je gebit. Maak maar 10 afspraken.’
’10 afspraken?’ vroeg ik verbaasd. ‘Kan ik niet beter een keer een hele dag komen?’ Dat leek mij veel efficiënter.
‘Dat kan wel’, zei de nieuwe tandarts, ‘maar dan krijg je aan het einde van de dag je bek niet meer dicht.’
Het liefst doe ik de dingen op mijn lijst staan in 1 keer.
Oude tuinkussens naar het mileupark brengen (hoewel: het is goedkoper om ze in een rooie zak van de gemeente Maastricht te proppen).
Een nieuwe spiegel bij de bouwmarkt halen.
Een stoel naar mijn zoon brengen.
Een gerepareerde fiets bij de fietsenmaker ophalen.
Heb jij ook zo’n rijtje klussen op je lijstje staan?
Ik help je graag met een bestelauto of bestelbus.
Related Posts
Met een luxe huurauto door het heuvelland
By Nina Geuskens |
De vakanties komen er langzaam aan en dat betekent natuurlijk leuke uitstapjes, dagjes weg en vakanties. Om mooie plekken te…
Tips voor het rijden met een aanhanger
By Nina Geuskens |
Wanneer je op vakantie gaat, aan het verhuizen bent of simpelweg spullen moet vervoeren, kan het wel eens zijn dat…
Een versleten of kapotte distributieriem herkennen
By Nina Geuskens |
Iedere auto heeft een distributieriem. Deze bevindt zich meestal aan de voorkant van de motor. Distributieriemen staan onder veel stress…