5 manieren om onze medewerkers te ergeren

Onze medewerkers doen hun werk met veel plezier. Ze zijn servicegericht en krijgen een ‘kick’ van mensen helpen. Toch ergert zelfs de meest klantvriendelijke medewerker zich wel eens ergens aan. Waaraan dan? Nou, hieraan.

1. ‘Mijn rijbewijs ligt thuis’

‘Ik heb mijn rijbewijs thuis laten liggen. Kan ik toch een auto huren?’ Je wilt niet weten hoe vaak onze medewerkers geconfronteerd worden met deze vraag. We geloven best dat je een geldig rijbewijs hebt. Maar we zullen het toch écht moeten zien voor we je een huurauto meegeven. Ook van onze verzekering.

2. ‘Borg? Hoezo, vertrouwen jullie me niet?’

Onze medewerkers voeren soms oeverloze discussies met klanten over het betalen van de borg. We hebben je rijbewijs en tweede legitimatiebewijs toch al gezien? En je sluit toch al een verplichte autoverzekering af? Helaas kom je niet onder de borg uit. Bij het terugbrengen van de auto, krijg je die weer netjes terug.

3. ‘Kan ik een gratis upgrade krijgen?’

Als de auto of de bus die je wilt huren niet beschikbaar is, kun je een gratis upgrade krijgen. Sommige klanten denken echter bij voorbaat al recht te hebben op een upgrade. Mogelijk omdat ze in het verleden al eens kosteloos een upgrade hebben gehad. Maar helaas. Als je een kleine auto hebt gereserveerd, en je Ford Fiesta staat al op je te wachten, dan kunnen we je niet bij het ophalen opeens een Ford Focus meegeven.

4. ‘Ik hoef geen verzekering!’

Sommige bestuurders zijn zo verzekerd van hun eigen rijkwaliteiten dat ze geen autoverzekering nodig denken te hebben. Of ze willen gewoonweg geen verzekering vanwege de kosten. Het afsluiten van een autoverzekering is echter een voorwaarde om een auto te kunnen huren. Zo ben je verzekerd voor schade aan anderen en eigen schade door een aanrijding. Een geruststellend idee, toch?

5. ‘Ik wist niet dat ik moest tanken’

Ons ‘vol-vol’-brandstofbeleid laat aan duidelijkheid weinig te wensen over. Je krijgt een auto volgetankt mee, en we verwachten ‘m ook weer volgetankt terug. Dat tankbeleid communiceren we ook duidelijk. Dus als iemand een auto terugbrengt met de vraag ‘Tank jij effe?’, dan fronsen we toch even onze wenkbrauwen.


Nu mag jij. Wat zijn jouw grootste irritaties bij het huren van een auto?

Een reactie

  1. Aleid

Laat een bericht achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.