ruimtepak

Eén van mijn dochters had gisteren een afspraak bij de orthodontist.

Dat was ook wel nodig.

Haar beugel werkte iets te goed. Er was een tand naar beneden aan het zakken en een andere begon scheef te staan. Niet helemaal de bedoeling.

Gelukkig wilde de orthodontist wel een afspraak maken.


Vreemd. De voordeur is op slot.

Ik bel voor de tweede keer aan.

Er wordt een sleutel omgedraaid en ik zie een flesje handgel. Daarachter verschijnt een soort maanmannetje.

De orthodontist is onherkenbaar ingepakt. Ze heeft een masker voor, en verder zit ze in een beschermend pak.

We moeten ons handen desinfecteren, en mijn dochter kan mee naar de behandelkamer.

Nou, ze nemen geen enkel risico hier, denk ik.

Ik stel mijzelf gerust: ik zal hier vast geen corona oplopen.


De behandeling duurt best lang.

Natuurlijk liggen er geen tijdschriften in de wachtkamer. Logisch: je weet maar nooit wie daar met zijn vieze vingers allemaal in heeft zitten bladeren.

Ik werk mijn mail door, en ploeg door grote stukken tijdlijn Instagram, Facebook en LinkedIn. Dan nog maar een spelletje.

Gelukkig. Ik hoor de oude matrix-printer tekeergaan.

Daar komt vast mijn factuur aan.

En ja hoor, daar komt het maanmannetje met een factuur.

Of ik die contant wil afrekenen.

Huh? Ik vertel dat ik al weken lang geen contant geld meer gebruik.

Aan de overkant zit een geldautomaat, zegt de orthodontist.

Nah. Moet ik daar naar binnen? Met mijn handen uit die vieze geldautomaat een beetje geld ophalen?

Vreemd. Aan de ene kant jezelf in een ruimtepak hijsen, maar wel vragen of de patient contant wil betalen. Met van die vieze flappen waarvan je echt niet weet wie daar met zijn ongewassen poten aan heeft gezeten.


Heb jij ook wel eens het gevoel dat de dingen niet kloppen?

Een bedrijf zegt dit, maar doet iets anders.

Voorbeeld.

In het begin van de coronacrisis kon ik al het nieuws over corona maar slecht verteren. De ene viroloog was nog virologer dan de andere.

Maar de meest allergische reacties kreeg ik van reclames. Bedrijven die allemaal dezelfde filmpjes lieten maken, met dezelfde piano-muziekjes, dezelfde beelden, dezelfde jeukwoorden. En dezelfde boodschap: ‘We zijn er voor je. Ook in deze tijd.´

Op Youtube staat een leuk filmpje hierover.  

Dat kan gewoon niet kloppen.

Bedrijven moeten juist verschillen. Hoe kun je anders voor een bedrijf KIEZEN als ze allemaal hetzelfde zeggen?

Daarom: bedankt dat je voor Adrem Limburg hebt gekozen!

Als we je nog eens kunnen helpen met een auto, bestelbus of personenbus, kun je er hier één kiezen.

Laat een bericht achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.